De campagne 'Gent Holidayland' wil Gent als toeristische bestemming op de radar houden, ook in tijden van corona. Met reeds 466.133 views mag de campagne alvast een succes genoemd worden. Aan de gekoppelde prijsvraag deden niet minder dan 21.781 kandidaten mee. De 10 winnaars kregen vandaag hun prijs uit de handen van Nic Balthazar.
Groot internationaal bereik
Er werden reeds zes van de acht afleveringen van Gent Holidayland gepubliceerd via Youtube en Facebook. De filmpjes werden met aangepaste ondertitels verspreid in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. In totaal werden die 466.133 keer bekeken, waarvan 35% vanuit België. Omwille van corona waren de toeristen uit eigen land en uit de buurlanden de doelgroep van de campagne.
'Gent Holidayland had zeker impact: 41% van de verblijfstoeristen deze zomer kwam uit eigen land. Een goede helft uit de buurlanden. We zijn er dus in geslaagd om Gent op de kaart te zetten.'
Prijsvraag
Aan elk filmpje was ook een prijsvraag gekoppeld. 21.781 mensen waagden hun kans en namen deel. De tien winnaars konden vandaag hun prijs afhalen in het toeristisch infokantoor van Stad Gent. Zij winnen twee overnachtingen voor twee personen in een Gents hotel, twee citycards en een pakket met stadsgids, stadsplan, Van Eyck-magazine en een waardebon van 50 euro geldig bij de lokale handelaars.
Dromen van Gent
In de filmpjes worden de troeven van Gent, de deelgemeenten en de Gentse rand uitgespeeld. Op die manier sluiten de filmpjes aan bij de strategie om het toerisme in Gent meer te spreiden. Dat is corona-proof, maar zorgt er ook voor dat het toerisme in de binnenstad, eens dat terug op gang is gekomen, op een gezond niveau blijft.
Gent Holidayland is een samenwerking van Stad Gent, vzw Gent Hotels, PUUR Gent en Toerisme Oost-Vlaanderen.