Een nieuw logo, campagnewebsite én meer dan 100 jongeren op de lijsten.

De voorbije maanden werd druk achter en voor de schermen gewerkt om met Jong Groen uit te pakken met een nieuwe 'look and feel'. Hoe dit er uit zag, lanceerden we op een persmoment waarbij we ook bekend maakten dat er meer dan 100 jongeren op de Groenlijsten staan.

Hieronder lees je het persbericht, en hier alle jongeren op de Groenlijsten en ons logo.

Het bericht werd opgevist door allerlei media: Het Laatste Nieuws, Deredactie.be, …

Groen pakt uit met 103 jongeren op de lijst. Dat maakten Jong Groen samen met Wouter Van Besien bekend op de jongerencampagne kick-off. In elk provincie zullen de kiezers op tientallen jongeren kunnen stemmen.

Politieke verjonging is nodig, want 'jongeren verdienen beter'. Vooral de stijgende jeugdwerkloosheid en het non-beleid van minister Smet (gelijke kansen, onderwijs en jeugd) krijgt een veeg uit de pan in het voorgestelde jongerenrapport van Jong Groen over de Vlaamse Regering.

Bram Van Braeckevelt, voorzitter van Jong Groen: "Peeters II heeft jongeren geen perspectief geboden.. Met spookbossen en spookfietspaden hou je jongeren niet aan het lijntje. En als 1 op de 7 jongeren onderwijs verlaat zonder diploma, maar een echte duidelijk onderwijshervorming voor alle scholen uitblijft, dan heeft deze Vlaamse regering jongeren in de steek gelaten. Vooral als het jeugdwerkloosheid beleid zich bijna heeft beperkt tot een robbertje vechten met de federale minister van werk."

Als het aan de jongeren ligt zou Peeters II niet terug moeten keren. Jongeren verdienen beter.

Met vijf speerpunten trekt Jong Groen de verkiezingen in: geen GAS-boetes voor minderjarigen, bindende klimaatakkoorden op de verschillende beleidsniveau's, een echte onderwijshervorming, een federale kieskring en een Europees basisinkomen om de strijd tegen ongelijkheid in een hogere versnelling te brengen.

Jong Groen lanceerde vandaag ook een nieuw logo. Het werd een krachtig logo met een duidelijk jonge uitstraling.

Bram Van Braeckevelt: "Met onze vijf speerpunten, 103 jongeren op de lijsten en een nieuw logo zijn we klaar om de campagne te voeren, de politiek te verjongen en samen beter te doen, want jongeren verdienen beter."

geplaatst op: 22/03/2014

< Terug

Nieuwsbrief

Indien u op de hoogte wenst te blijven van mijn campagne, kunt u zich hier inschrijven op de nieuwsbrief.